colaj-1920×1080-1

Este greu să fii femeie antreprenor în România?


Salutare

Zilele trecute, în cadrul emisiunii Business Club, la Digi 24FM, cu dl. Stelian Muscalu, vorbeam despre acest Brexit care a acaparat în ultimele zile media globală. Emisiunea a debutat cu întrebarea dlui Muscalu, “ce părere ai despre rezultatul acestui referendum, Bianca”, răspunsul meu: “criza /provocarea/ problema, este un nou mod de a face afaceri, de a crea oportunități si de a inteprinde acțiuni. Pâna la urma antreprenorul asumat este un deschizător de drumuri și un om care inteprinde acțiuni”.  Aș adăuga acum, schimbarea este singura constantă din viața noastră. digi fm

Aparițiile mele la diverse emisiuni, în calitate de fondator Elite Business Women , dar mai ales de femeie antreprenor în România, atrag dupa sine aproape obsesiv întrebarea “este greu să fii femeie antreprenor în România. Contrar așteptărilor, spun apăsat și hotărât “NU”!

Știu că răspunsul meu dezamăgește,pentru cei care își doresc să rămânem în zona gri a lamentărilor, este greu de “digerat”. De ce NU?

Pentru că:

  • o treime din antreprenoriatul românesc este de gen feminin (se poate, există precedent)
  • 240.000 de firme ale femeilor,  crează 740.000 locuri de muncă
  • 60% din absolvenții de studii superioare sunt femei, la nivel global chiar (accesul la educație)
  • în România accesul la educație este permis femeilor, vezi unele țări musulmane unde încă sunt împușcate fetele care merg la școală (trist, dar adevărat)
  • există programe ale Guvernului care încurajează femeile, programul Femeia Manager, sau fondurile alocate înființării de firme, SRL D, la care pot aplica în egală măsură femeile
  • inclusiv în zonele rurale, se oferă subvenții sau fonduri europene pentru afaceri în domeniul agriculturii

Nimic nu se obține fără multă muncă, cu referire la cele de mai sus, da procedurile sunt greoaie și adesea îți pun piedici, însă se poate. Pe de altă parte, ceea ce lipsește, după părerea mea este educație antreprenorială, unitatea antreprenorilor și mentorii sau modelele reale. Și pe aceste teme se întâmplă acțiuni în ultima vreme, Elite Business Women a lansat campania națională “ele au reușit. modele de business de succes”. Am avut invitați antreprenoare, femei de afaceri, speaker-i internaționali, ușor-ușor se crează acest schimb de know how, de experiență între antreprenori și mentori, iar campania a avut loc în  București, Constanța, Cluj Napoca, Rm. Vâlcea, Brașov, Iași.

Pun însă accentul pe unitate, pe sprijinirea antreprenoriatului local, sau cum spunea, Dana Ghinet, speaker la Ele au reușit Iași, “lasă, să nu moară și capra vecinului”, să ne unim și ajutăm ca să ne fie mai bine, nouă, economiei, țării. Uneori în Conferințe, dau exemplul mărului, pentru a sublinia ideea de comunitate unită  “dacă eu am un măr și tu ai un măr și facem schimb de mere, în continuare fiecare dintre noi va avea un măr. Insă, dacă eu am o idee și tu ai o idee și facem schimb de idei, atunci fiecare dintre noi va avea două idei.”

© Fotograf Irina Mocanu
© Fotograf Irina Mocanu

Aceasta este misiunea Elite Business Women și crezul meu personal. Schimbarea începe cu tine, alege să dăm împreună o altă imagine antreprenoriatului în România, prin puterea exemplului.

Cu determinare,

Bianca Tudor

antreprenoare

fondator Elite Business Women

 

 

Copyright 2016. All rights reserved biancatudor.ro

ANPC |
Data Protection