colaj-1920×1080-1

Impozitul pe cifra de afaceri nu este permis de Directiva 112/2005 privind TVA


Salutare antreprenori,

Trăim vremuri cel puțin interesante din punct de vedere politic!

Am discutat despre propunerea noului Guvern pentru impozitul pe cifra de afaceri,  vineri, pentru Radio România Actualități.

radio romania actualitati

Ca antreprenor în sectorul IMM și reprezentant al comunității internaționale de femei antreprenor, Elite Business Women, îmi exprim total dezacordul față de propunerea Noului Guvern, pentru impozitul pe cifra de afaceri! Nu este de mirare că dl. Alexandru Petrescu, a cărui activitate, de departe a adus un plus mediului de afaceri în ultimele 6 luni, a demisionat la vederea acestor aberații!

În acest moment, 49% din business-ul din România aparţine investitorilor străini, 47% companiilor private româneşti şi 4% regiilor de stat. Lansarea unor astfel de propuneri slăbeşte încrederea în clasa politică şi în executiv, creşte semnificativ nivelul de risc, concretizându-se în diminuarea drastică a volumului investiţiilor private, româneşti şi străine, cu deteriorarea corespunzătoare a indicatorilor de dezvoltare economică şi socială, materializându-se în ultimă instanţă în nivelul de trai al cetăţenilor acestei ţări.

Despre impozitul pe cifra de afaceri, din punctul meu de vedere,  înseamnă dispariția sectorului IMM din România! Stiați că sunt industrii care operează cu marje de profit minuscule, ele fiind interesante pentru investitori datorită faptului că profitul vine din rulaje mari. Nu este deloc neobișnuit ca un producător de succes să aibă marje de profit de 1-2% din cifra de afaceri, mai ales atunci când vorbim de cifre de afaceri de sute de milioane sau poate chiar miliarde de euro.

Impozitul pe cifra de afaceri nu este permis de Directiva 112/2005 privind TVA

După cum știm, România face parte din UE și prin urmare Directivele și Regulamentele UE ne sunt aplicabile, ele având – conform Tratatului de Aderare la UE, prioritate în fața legislației românești. Încălcarea acestor norme duce la infringement, care aduce sancțiuni și obligația de a corecta încălcările.

Directiva 112 care ar fi trebuit să oprească orice discuție pe acest subiect:

  1. Alineatul (4) din chiar preambulul Directivei prevede că: “Realizarea obiectivului privind înființarea unei piețe interne presupune aplicarea în statele membre a legislației privind impozitele pe cifra de afaceri care sa nu denatureze condițiile concurenței sau să împiedice libera circulație a bunurilor și serviciilor. Prin urmare, este necesară realizarea acestei armonizări a legislației privind impozitele pe cifra de afaceri prin intermediul unui sistem privind taxa pe valoarea adăugată (TVA) […]”;
  2. Articolul 401 din Directivă prevede că: “Fără să contravină altor dispoziții ale legislației comunitare, prezenta directivă nu împiedică niciun stat membru să păstreze sau să introducă taxe pe contractele de asigurări, taxe asupra jocurilor de noroc și pe pariurile sportive, accize, taxe de timbru sau, mai general, orice taxe, drepturi sau impozite care nu se pot caracteriza ca taxe pe cifra de afaceri […]-  preluare Gabriel Biriș

Așadar, încotro ne îndreptăm?

Putem să rămânem pasivi în fata acestor aberații?

Copyright 2016. All rights reserved biancatudor.ro

ANPC |
Data Protection